SOTM Tour: Miesiąc ósmego dwunastu

Kate przygody Kate zawiera linki stowarzyszone. Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem tych linków, zarobię prowizję bez dodatkowych kosztów. Dzięki!

Podziel się na Twitterze
Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Pinterest
Udostępnij na e -mailu

Czy naprawdę jesteśmy trzy czwarte naszej drogi podczas trasy SOTM? święte piekło. Wchodzimy na odcinek domu! Za kilka dni będziemy latać do USA, co może być ostatecznym krajem podróży (później będziemy w Niemczech i Malcie, które już poszliśmy na początku podróży).

Oto najlepsze i najgorsze z ósmego miesiąca naszej podróży, które przyjęły jedne z najpiękniejszych wysp i plaż.

Odwiedzone miejsca

Koh Lanta, Ao Nang, Krabi Town i Railay, Tajlandia

Bandar Seri Begawan i okolica, Brunei

Manila i Boracay, Filipiny

Ulubione miejsce docelowe

Boracay – Co za piękna wyspa. Co cienkie biały piasek. A zachody słońca? Nigdy nie widziałem nic lepszego. Powyższe zdjęcie było najlepszym zachodem słońca w moim życiu.

Przegląd najważniejszych wydarzeń

W Koh Lanta spędziliśmy ostatnie dni eksploracji motocykla, znów na Red Snapper i ciesząc się słońcem.

Następnie udaliśmy się do Ao Nang, który był dobry do ponownego powrócenia po spędzeniu tam tak dużo czasu trzy lata temu. Wje wybraliśmy jednodniową wycieczkę do Railay, a ja cieszyłem się, że wybraliśmy się na jeden dzień zamiast nocować. Mieliśmy także zabawne spotkanie w AO Nang z trzema czytelnikami, którzy szybko zostali przyjaciółmi – potem udaliśmy się na nocny targ Krabi i wpadliśmy na trzech innych czytelników!

Brunei był następny – i jakie to było doświadczenie. Zatrzymaliśmy się z przyjaciółmi Mario, „Allison” i „Colin” (zobaczysz, dlaczego dałem im aliasy, kiedy zacznę pisać o Brunei) i upewnili się, że mieliśmy najbardziej fantastyczną podróż, pozwalając nam się z nimi, karmiąc nas, karmiąc nas, karmiąc nas , prowadzenie nas wszędzie i bycie sensacyjnym towarzystwem podczas naszej wizyty – nie mogę im wystarczająco podziękować.

Mario i ja rozmawialiśmy nawet w trzech szkołach w Brunei, od najbardziej fantazyjnej szkoły międzynarodowej, która wyglądała jak kampus uniwersytecki po szkołę podstawową w pływającej wiosce, w której dziewczyny noszą gorące różowe hidżby, a wiele osób nigdy nie mieści się. Spotkaliśmy się z Wielkim Wysokim Komisarzem Brunei w Bandar Seri Begawan. Rozmawialiśmy z kilkoma dziennikarzami i dostaliśmy nasze strony i podróż SOTM w dwóch głównych gazetach w kraju, Brunei Times i Borneo Bulletin.

W Manili najważniejszym wydarzeniem było z pewnością spotkanie tak wielu fajnych ludzi – i w końcu mogłem poznać niektórych moich czytelników Filipiny, co chciałem robić od lat! Uczestniczyłem również w spotkaniu dla blogerów podróży Pinoy i dobrze było poznać moich kolegów po drugiej stronie świata.

Po podjęciu decyzji, że nie chcieliśmy radzić sobie z autobusami z dnia na dzień i niskimi temperaturami, Mario i ja złomowaliśmy nasze oryginalne plany udania się na północ i zamiast tego poleciał do Boracay przez jakiś czas na plaży. Najważniejszym wydarzeniem Boracay były z pewnością zachody słońca – widziałem tam najlepszy zachód słońca i wiele innych nocy było równie ekscytujących.

Niezapomniane zdjęcie sotm

To Josh, właściciel najlepszej brody na zachód od Mississippi. Spotkaliśmy go i jego żony Natasha w Chiang Mai i widzieliśmy ich w Pai i pozostaliśmy w kontakcie online, ku mojej wielkiej radości, ponieważ ci dwaj są dość zabawne. Josh zajmował się opracowywaniem Snapseeda, mojej ulubionej mobilnej aplikacji do edycji zdjęć, więc spotkanie z jednym z jego projektantów było prawdopodobnie najbardziej maniakiem Fangirl, jaki kiedykolwiek miałem.

W każdym razie ten cytat został mu powiedziany podczas Burning Man, doświadczenie, na które próbował nam sprzedać (i muszę przyznać, że jestem teraz o wiele bardziej zafascynowany niż kiedykolwiek). Przeczytaj pełną historię tutaj.

Najlepsza rzecz, którą zjadłem

Małże denerwują mnie – głównie dlatego, że Anthony Bourdain mówi, że odmawia ich zjedzenia, chyba że zobaczy, jak restauracja przechowuje ich skorupiaki – ale miałem najlepsze małże w moim życiu w Boracay w Greckiej Tawernie Cyma. Były tak świeże i wypełnione pomidorami, cebulą i ogolonym czosnkiem. Popijałem płyn jak zupa.

Właścicielka Cyma, Sunshine, połączona z Mario przez przyjaciół w Manili i zaprosił nas, aby zjeść z nią i jej przyjaciółmi w jej restauracji, która zawiera fantastyczne greckie jedzenie (pierwsze dobre greckie jedzenie, jakie kiedykolwiek znalazłem w Azji!), W tym płonący ser (powinieneś go kupić) i pyszne mięso, wykończone płonącym mango zwieńczonym lodami waniliowymi na deser.

Poważnie. Kup te małże i kup coś płonącego. Nie pożałujesz.

Najlepsze miejsce, w którym zostałem

Słyszałem o Tune Hotels, budżetowej sieci hoteli, zanim dotarliśmy do Azji, ale nie zostaliśmy na jednym, dopóki nie dotarliśmy do Manili. Chociaż nienawidziłem sąsiedztwa Ermity, mają one również hotel w znacznie ładniejszych Makati za mniej więcej tej samej cenie (zapłaciliśmy około 50 USD za noc, ale mają częstą sprzedaż Flash, więc koniecznie sprawdź strony).

Po tak wielu pensjonatach o różnej jakości w całym Tajlandii i Filipinach, dobrze było zostać w miejscu, które właśnie zadziałało – prawdziwe materace z dobrą pościelą i wygodną poduszkąS. Klimatyzacja. Gorące prysznice z dobrym ciśnieniem wody. Winda. Praca Wi -Fi (i jedyne konsekwentnie działające Wi -Fi, które znaleźliśmy w całym mieście Manila!). Pokój był niewielki, ale nie przeszkadzało nam to.

Na Filipinach, Tajlandii, Malezji i Indonezji są hotele melodne – a teraz jest nawet kilka w Londynie i Edynburgu! Mam nadzieję, że w przyszłości zostanę w znacznie większej liczbie.

Wyzwania

Na szczęście był to miesiąc bez większych wyzwań. Nic poza typowymi czkawkami długoterminowych podróży.

To powiedziawszy, Manila to najgorsze miasto, jakie kiedykolwiek odwiedziłem. To jest brudne. Jest brzydki. Nie ma prawdziwych zabytków poza kościołem notowanym przez UNESCO. Chodniki rozpadają się. Ruch jest okropny. Zapachy są obrzydliwe. Ubóstwo jest bolesne. Musisz przejść przez bezpieczeństwo, aby dostać się do kawiarni. Krótko mówiąc, Manila sprawia, że Phnom Penh wygląda jak Paryż.

Niefortunnym paradoksem jest to, że Manila jest domem dla jednych z najmilszych, najcieplejszych, najbardziej przyjaznych i wielu przyjaznych ludzi, których kiedykolwiek spotkałem. Chcę, żeby było to jasne. Przez cały czas poszedłem do Manili, zostałem powitany jako dawno zaginionego przyjaciela, aw ciągu dziesięciu minut było tak, jakbyśmy byli blisko lat.

I są świadomi stanu swojego miasta. Są godne lepiej.

Jeśli planujesz wycieczkę na Filipiny, nie brakuje ci niczego, pomijając Manila. (Wiesz jednak, że niektóre terminale na lotnisku znajdują się w odległości 30 minut jazdy od siebie, więc daj sobie dużo czasu, jeśli lecisz do Manili i gdzie indziej.) Jeśli powinieneś spędzić czas w Manili, polecam ci Zatrzymaj się w Makati-jest to wysokiej klasy część Manili, pełna fantazyjnych centrów handlowych. Z drugiej strony Mario zobaczył szczura biegnącego przez środek dobrej restauracji w jednym z tych dobrych centrów handlowych, więc to jest.

Jeśli chodzi o inne miejsca, niestety uważałem, że Raily jest znacznie bardziej zabrudzony niż ostatnim razem. Nie jestem pewien, czy jest to efekt czasu czy sezonowości, ale mimo to rozczarowało mnie. Brunei był sprzeczny, dziki i nie do zrozumienia, a ja będę poświęcić pełny post na jego rozwiązywanie.

Najpopularniejsze zdjęcie na Instagramie

Wreszcie, mam wiele lubianych zdjęć wszechczasów na Instagramie! To zdjęcie różowego zachodu słońca Boracay zyskało do tej pory 302 polubień.

Po zdjęciu mojej Eiffel Tower/Champs de Mars Sunset pozostawał najlepszym zdjęciem na Instagramie przez ponad siedem miesięcy, trzy zdjęcia przyćmiły to – wszystkie zachody słońca na Boracay.

Co przeczytałem w tym miesiącu

Dzień Pracy Joyce Maynard – Właściwie przeczytałem całą książkę na jednym posiedzeniu. To było takie dobre. Niewiele wiedziałem o książce, kiedy ją podniosłem, poza tym, że polecił jej mój przyjaciel Beth, i myślę, że nic nie wiedząc o tym, co dodało mojej przyjemności, więc nic nie rozdam. Z pewnością warto przeczytać, a teraz jest to tylko 6 USD na Kindle.

Wycieczka kucharza autorstwa Anthony’ego Bourdaina – warto przeczytać, jeśli jesteś fanem, ale bardzo preferowałem poufność kuchni (którą powinieneś najpierw czytać w żaden sposób) i średnie surowe kolekcje esejów, które nie były tak ograniczone przez The materiał.

Wybieram wuja Tony’ego w jego naturalnym stanie – będąc złym i wzywaniem ludzi – a ta książka miała tylko trochę tego (wielu zachwyciło mi się w rozdziałach o tym, że upijał się w wódce i jedził Borscht i wędzone mięso w Rosji i oznaczało tagiem Wraz z dzikimi dziewczątami tapas czołgają się w San Sebastian). Wujek Tony spędzający czas w Sajgonie, zadowolony i jedzący jedzenie uliczne? Szczerze mówiąc, trochę nudne.

Pojawi się w dziewiątym miesiącu

Obecnie piszę to w Hongkongu! Już kocham to miejsce. Będziemy tu w sumie 10 dni, a następnie lecimy do San Francisco w Walentynki (40-godzinne Walentynki dzięki przekroczeniu międzynarodowej linii daty). Mamy tydzień w San Francisco, a następnie pięć dni w Los Angeles.

Po Los Angeles latamy do Nowego Orleanu, a dziewiąty miesiąc zakończy się Mardi Gras. Po tym? Czas na naszą podróż #Southusa z Nowego Orleanu do Charleston. Bądź na bieżąco, aby uzyskać więcej informacji na ten temat!

Jakieś sugestie dotyczące dziewiątego miesiąca? daj mi znać!

Uzyskaj aktualizacje e -mail od Katenever przegap post. Odejmuj subskrypcję w dowolnym momencie!